Iki šio savaitgalio teko aplankyti 3 Gaidos koncertus, tad trumpai štai keletas eilučių apie juos. Ten kur buvo tikimasi daug – gauta mažiausiai, o kur buvo tikimasi mažai, gauta atvirkščiai – daug ir su kaupu. Tad jūsų dėmesiui ir teismui – subjektyvūs įspūdžiai štai žemiau.
Aktualiosios muzikos festivalį Gaida šiemet užbaigė gyva elektroninės muzikos legenda vadinamas ir jau dvidešimtį metų klausytojus unikaliu stiliumi džiuginantis britas Tomas Jenkinsas. Jis – vienas nedaugelio elektroninės muzikos kūrėjų, gebantis balansuoti tarp audiovizualinės beprotybės ir suvaldytų garsų, populiarumo ir visiško underground‘o, patikrinto sėkmės recepto ir naujų kelių. Kartu tai buvo ir pirmoji galimybė gyvai išgirsti šį acid house, […]
Man, kaip ne plačiai suvokiant šiuolaikinę muziką, prisipažinsiu, sunku aprašyti ją profesionaliai, nežinant jos kontekstualumų, terminologijų ir pan. dalykų. Bet, tuo pačiu, manau, ne vienam įdomu paskaityti paprastai išreiškiamas mintis, žmogaus „iš šalies“. Taigi, viso finaliniame koncerte buvo sugriežti keturių autorių, keturi kūriniai apie kuriuos štai ir pabandysiu efemeriškai, bet ir ne banaliai papasakoti. Pirmasis skambėjo […]
Su kuo jums siejasi sąvoka „italų muzika“ – su Vivaldi, Verdi, Puccini? O kaip dėl Francesco Filidei – keturiasdešimtmečio italų kompozitoriaus, šiais metais pelniusio įtakingos Italijos nacionalinės kritikų asociacijos „Abbiati“ prizą? Arba Venecijos bienalės „Sidabriniu liūtu“ apdovanoto ansamblio R-Zero („Repertorio Zero“), į Lietuvą atvežančio programą, su kuria užkariavo daugelio Europos festivalių scenas. Visa tai ir […]
Kultūrnamio ginklo brolių ir minties aštrumo duetas – Joris & Morandis FINALINIAME suvestinių straipsnyje dalinasi įspūdžiais iš koncertų kuriuose jie labiausiai šiemet nusirovė ir paliko arba neteko stogo. Po septynis nuo kiekvieno, kad būtų 14 už visus 2014-tus metus. MORANDIS TOP-7: 7. Altai Khangai Trio @ Šv. Kotrynos Bažnyčia, Vilnius Buvo iš ties nuostabus, po ilgos […]
Nors šiuolaikinės, modernios, eksperimentinės ir visokios panašios muzikos festivalis „Gaida“ jau praūžė prieš savaitę, bet jo įspūdžiai neapleidžia iki šiandien. Jau turėjote progos, sugerti Jorio spalvingus įspūdžius iš ten, tačiau jaučiu pareigą pateikti ir savuosius. Juolab, kad tie du mano aplankyti performancai (būtent, kad tai daugiau nei koncertai) buvo tie vieni iš trijų kertinių iš […]
Gaida XXIV: I dalis Paskutinę spalio dieną, visų šventųjų išvakarėse, festivalio „Gaida“ organizatoriai klausytojus sukvietė į Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro namus – Vilniaus Kongresų rūmus. Jau pirmoje rašinio dalyje užsiminiau, kad labiausiai šio koncerto laukiau dėl amerikiečių kompozitoriaus Michael Gordono kūrinio „Pekino harmonija“. Juo koncertas, mano džiaugsmui, ir pradėtas. Kaip apibūdinti šį kūrinį? Tai švelniam […]
Kai Lietuvos namuose pakvimpa moliūgu, kai Dzūkijoj suliepsnoja Vėlinių laužai, kai Vilnelė neša auksinius klevo lapus, tuomet iš džiugesio dainuoja kultūringo ar bent tokiu apsimetančio jaunuolio širdis. Matot, visi šie brandaus rudens ženklai į ausį šnabžda, kad štai tuoj darsyk prasidės, o gal jau ir prasidėjo šiuolaikinės akademinės muzikos festivalis GAIDA. Dar sykį, nes šių […]
Tarptautinis aktualios muzikos festivalis – taip skambiai šiais metais buvo pristatoma XXIII Gaida. Apie aistras dėl pavadinimo pakalbėsime vėliau – dabar griebiam festivalį už ragų! O jo būtą itin įdomaus ir spalvingo. Viskas prasidėjo žvarbią spalio 18 d. popietę ieškant, kur įsilaminuoti šviežiai atspausdintas akreditacijas, kurios, vieša paslaptis, buvo ką tik padirbtos. Jėga, Copy1 dirba, […]