Formulė 1 pasikeitė, ir į gerą. Anksčiau Top komandos, turėdamos didelį greičio pranašumą netgi po klaidos išlaikydavo aukštas pozicijas, prarasdamos jas nebent kitoms pretendentėms į titulus. Dabar situacija kiek kitokia – konkurencija išaugo ir vienas neteisingai priimtas sprendimas gali kainuoti labai daug prarastų pozicijų, o geras sprendimas – pergalę. Tą parodė su lietumis ir griausmais praūžęs Malaizijos GP, kurio metu Alonso kartu su Perezu sudarė netikėtą porelę ant apdovanojimų pakylos. Kas gi nulėmė tai, jog Alonso gali džiaugtis lyderio statusu bendroje sezono įskaitoje, o “Sauber” švęsti geriausią rezultatą ekipos istorijoje?
Prieš prasidedant lenktynėms iškritęs lietus privertė visas komandas pakoreguoti pasirinktas taktikas. Krituliai pasiskirstė taip, jog pirmoji trasos dalis buvo pakankamai šlapia, jog tiktų pilnai šlapiam orui pritaikytoms padangoms, tačiau kurkas sausesnė antroji trasos dalis kėlė grėsmę perkaitinti padangas. Dauguma komandų tikėjosi, jog kur kas didesnis lietaus kiekis iškris praėjus 10-15min. po lenktynių starto. Tai nulėmė, jog visi, lyg susitarę, nusprendė užsidėti tarpinėms oro sąlygoms pritaikytas padangas.
Esant permainingoms oro sąlygoms kaip visada daugiausiai išlošia tie, kurie pirmieji tinkamu metu pakvieičia pilotus į boksus pasikeisti padangų. Šį kartą pirmieji, išdrįsę surizikuoti, buvo “Sauber” su S. Perezu priešaky. Jau antrajame rate, tarsi nujausdamas netrukus iškrisiantį stiprų lietų, jis nėrė į techninio aptarnavimo zoną. Tik po dviejų ratų, trasoje jau stipriai lyjant, pirmieji iš lyderių sustojimo zonoje apsilankė J. Buttonas ir F. Alonso. L. Hamiltonas, su tarpinėmis padangomis išbuvęs papildomai vieną ratą, po sustojimo prarado visą turėtą persvarą prieš anksčiau tai atlikusį atlikusį komandos draugą. Tame pačiame rate ratus pasikeitė ir abu “Red Bull” pilotai.
Drąsus ir tinkamu metu atliktas S. Perezo sustojimas leido jam pakilti net į trečiąją poziciją. F. Alonso, po puikaus starto sugebėjęs atkovoti keletą pozicijų, ir vienu ratu anksčiau už S. Vettelį atlikęs sustojimą, jį aplenkė ir pakilo į penktąją poziciją. Ketvirtoje pozicijoje tuo tarpu važiavo M. Webberis, o lyderio pozicijas išlaikė abu “McLaren” pilotai. Lietus lijo vis stipriau ir prėjus vos 7 ratams į trasą buvo išleistas saugos automobilis. Dar po trijų ratų lenktynės buvo laikinai sustabdytos.
Verta pastebėti ir kitus laimėtojus pirmųjų ratų metu, kurie pasiringo priešingą taktiką iki pat raudonų vėliavų pasilikdami su tarpinėmis padangomis. Tarp jų buvo J. E. Vergne’as ir N. Karthikeyanas. Jei lietus nebūtų sustiprėjęs iki tiek, jog lenktynių kontrolė būtų buvusi priversta jas stabdyti – po pernelyg vėlyvo padangų keitimo jie būtų atsidūrė rikiuotės gale. Tačiau dėka sėkmingai susiklosčiusių aplinkybių abu pilotai bent trumpam galėjo pasidžiaugti pakliuvę į Top 10.
Vis dėlto, strateginiai veiksmai lenktynių metu yra tik viena medalio pusė. Kitoji – bolido paruošimas lenktynėms. Fernando ir Sergio finišavo pirmieji ne tik todėl, kad puikiai pasinaudojo aplinkybėmis pirmaisiais varžybų ratais. Abiejų lenktyninkų bolidai buvo paruošti specialiai tikintis lietaus ir tai buvo kitas, kone svarbesnis faktorius, leidęs išlaikyti įgytas aukštas pozicijas antroje lenktynių dalyje. Taipogi, bolido ruošimas lietui, ko gero, pastūmėjo ir anksčiau pasikeisti padangas už pagrindinius konkurentus. Lošimas va bank, kuris šį kartą pasiteisino 100 procentų.
Dėka bolido reguliavimo, pritaikyto šlapiam orui, Alonso ir Perezas po pakartotinio lenktynių starto puikiai jautėsi trasoje ir palaikydami aukštą lenktynių tempą, kopė pozicijomis aukštyn. Fernandas greitai susitvarkė su Marku, o vėliau ir po sustojimo į trasą sugrįžusiu Perezu. S. Perezas, nors ir aplenktas Fernando, įkaitinęs padangas iki darbinės temperatūros sugebėjo nuo Fernando daug neatsilikti ir kartu pasinaudoję “McLaren” nesekmėmis pakilo į dvi pirmąsias pozicijas. Diktuodami lenktynių tempą likusioje lenktynių dalyje jie tolo nuo savo persekiotojų, kovodami tik vienas prieš kitą.
Tuo tarpu, vieni pagrindinių lenktynių favorite – Lewisas, Sebastianas ir Markas – buvo pasirinkę sausesniam orui tinkamą bolido reguliavimą. Prieš pakartotinį startą Sebastianas paklausė komandos inžinierių, ar nederėtų pakoreguoti bolido taip, jog šis būtų labiau tinkamas šlapiam orui, tačiau šie jį patikino, kad trasa turėtų greitai išdžiūti ir pranašumas sugrįš į jų rankas. Dabar aišku, jog tai buvo klaidingas sprendimas, kadangi trasa išdžiuvo varžyboms priartėjus jų pabaigą, kuomet pasivyti į priekį pabėgusius lenktynių lyderius jau buvo neįmanoma.
Žinoma, teisingai pasirinkta taktika nebuvo vienintelis veiksnys, nulėmęs lenktynių baigtį. Verta pastebėti, jog J. Buttonas po pakartotinio lenktynių starto nusilaužė bolido nosį ir taip pasitraukė iš tolimesnės kovos dėl pergalės. Lewisas, tuo tarpu, po nesėkmingo antrojo sustojimo be didesnės kovos prarado pozicijas Alonsui ir Perezui. Tačiau nepaisant to, pastarųjų vaikinų pasiekimas šiandien buvo labiau susijęs su puikiais taktiniais manevrais ir idealiai parinktu bolido derinimu, leidusiu jiems būti greičiausias tada, kada to labiausiai reikėjo. Spėjimas, jog tik lietus gali išgelbėti Alonso, pasirodo, buvo tiklsus.