Pirmasis etapas tik patvirtino lūkesčius, jog galime tikėtis intriguojančio ir vieno įtempčiausių sezonų formulės 1 istorijoje. Atstumai tarp Top komandų praktiškai išnyko ir dešimtuke turim „McLaren“, „Red Bull“, „Ferrari“, „Lotus“, „Sauber“, „Force India“, „Torro Ross“, „Williams“ ekipas. Visi jie – kovojantys dėl pozicijų iki pat finišo linijos, visi jie – nepasiduodantys iki pat galo.
Buttono ir „McLaren“ triumfas
Buttonas nuvažiavo meistriškas lenktynes, kontroliuodamas situaciją nuo pat pirmojo posūkio ir nepalikdamas jokių šansų savo konkurentams. Į trasą išvažiavus saugos automobiliui fanai trumpam galėjo sunerimti dėl galimų Sebo atakų, tačiau puikiai paruošęs padangas pakartotiniam startui, jis greitai pabėgo nuo artimiausių persekiotojų, įtikinamai laimėdamas pirmąjį etapą.
Hamiltonas, vėlgi, apsukęs greitesnį ratą kvalifikacijoje, Jansonui nusileido lenktynėse. Kūno kalba per spaudos konferenciją rodo, jog Hamiltonas pradeda vis labiau suprasti, koks stiprus yra Jansonas ir norint jį aplenkti reikės ne tik anksčiau eiti į lovą prieš lenktynes. Bet ko gero ir sapnuoti lenktynių simuliacijas.
„Red Bull Racing“ – patenkinti rezultatais
Vettelis – antrasis varžybose Australijoje. Puikus startas, gražiausias etapo lenkimas (prieš Niko Rosbergą) ir nusišypsojusi sėkmė, leidusi aplenkti L. Hamiltoną į trasą išvažiavus saugos automobiliui. Supratęs, jog dėl pergalės kovoti šansų neturėjo, antrąją vietą šiandien gali prilyginti pergalei.
Webberis tuo tarpu atrodė greitas visų lenktynių metu, kartais demonstruodamas aukštesnį tempą nei Sebastianas. Prastai startavęs turėjo atsikovoti prarastas pozicijas lektynių metu. Sėkminga scenarijaus pabaiga turėtų įkvėpti Marką kovai dėl pirmųjų pozicijų artėjančiuose etapuose.
Red Bull parodė, jog jų lenktynių tempas yra kur kas geresnis, nei kvalifikacinio važiavimo metu ir pasak Hornerio – uždavinys Nr. 1 dabar yra geriau suprasti bolidą ir išspausti iš jo maksimumą. Po savaitės pamatysime ar ankstesnis ekipos arkliukas – greiti posūkiai padės ir šiemet kovojant dėl pergalės Malaizijoje.
„Mercedes“ pirmasis blynas vėl prisvilo
Mercedes – etapo nusivylimas. Po kvalifikacijos tikėjęs kovoti dėl podiumo, o galbūt net ir dėl pergalės, Rosas Brawnas & Co. turėjo nuryti karčią piliulę. Demonstruotas tempas nepriminė komandos, galinčios mesti iššūkį „Red Bull“ ir „Mclaren“ komandoms. Visų lenktynių metu nusileidę lyderiams apie 0,4 – 0,7 sec. šiandien neiškovojo nė taško. Michaeliui sugedo pavarų dėžė, o Rosbergas, kovojęs dėl 8-os vietos, paskutiniame rate pradūrė padangą ir liko tik dvyliktas.
Viena galimų lėto tempo priežasčių – netinkamas bolido derinimas, skirtas pasiekti kuo didesnio greičio tiesiojoje. To pasekmė – greitas padangų dėvėjimasis, galų gale sugriovęs ekipai savaitgalį. Nepaisant to, Rosbergas po lenktynių neatrodė labai nusiminęs, tarsi suprasdamas, jog bolidas turi potencialą ir pasimokę iš padarytų klaidų galės atsigriebti jau kitą savaitę.
Kimi Raikkonenas nustebino pats save
Lotus kartu su Kimiu sugebėjo atsitiesti po nesėkmingos kvalifikacijos pelnydami 7 vietą. Užsidėjęs antrąjį padangų komplektą demonstravo gerus ratų įveikimo laikus, ko ir buvo tikimasi prieš Melburno lenktynes. Du metai atostogų nepakišo kojos šaltajam vaikinui iš Suomijos ir verta paminėti, jog šis neprarado savo gebėjimų ir labai greitai pristaikė prie pakitusios formulės 1, tuo maloniai nustebindamas save ir daugelį kukliai nusiteikisių fanų.
Trečiąją vietą kvalifikacijoje pelnęs R. Grosjeanas, ko gero, šiek tiek perdegė. Po nesėkmingo starto nukritęs į šeštąją vietą ir kovodamas su P. Maldonado, sulaužė priekinę bolido pakabos dalį, tad buvo priverstas pasitraukti iš lenktynių. Tikėkimės, kad tai jo nepalauš ir vaikinas į Malaiziją atvyks su dviguba motyvacija.
Nuožmiausia konkurencija feljetone per visą 10-metį?
Na ir kas gi galėjo tikėtis, jog „Williams“, „Sauber“, „Torro Rosso“ ir „Force India“ – VISI kovos dėl taškų kaip lygūs su lygiais su „Lotus“, „Mercedes“ ir „Ferrari“ ekipomis. Komandos nusipelno komplimentų dėl padarytos pažangos, kurių daugiausiai gauna „Williams“ komanda. Pastaro Maldonado kova dėl pozicijų nebuvo sėkmė, nulemta lenktynių aplinkybių, o puikaus lenktynių tempo rezultatas. Praėjusias metais kietakakčio reputaciją įgyjęs pilotas šį kart pademonstravo šaltą protą, deja, tik iki paskutiniojo rato dešimtojo posūkio. Nepaisant to, kad nepelnė taškų, ekipa gali tikėtis kur kas geresnio sezono nei praėjusiais metais. Ar „Williams“ greitis buvo nulemtas Melburno trasos ypatybių, kaip kad „Ferrari“ spurtas 2005-taisiais metais Imoloje? Sužinosime po keletos ateinančių etapų.
Rezultatai:
Vieta | Pilotas | Komanda | Atsilikimas | Vieta starte |
1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | Winner | 2 |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +2.1 secs | 6 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +4.0 secs | 1 |
4 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | +4.5 secs | 5 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | +21.5 secs | 12 |
6 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | +36.7 secs | 13 |
7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | +38.0 secs | 17 |
8 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | +39.4 secs | 22 |
9 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | +39.5 secs | 10 |
10 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | +39.7 secs | 15 |
11 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +39.8 secs | 11 |
12 | Nico Rosberg | Mercedes | +57.6 secs | 7 |
13 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | Accident | 8 |
14 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | +1 Lap | 20 |
15 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | +5 Laps | 21 |
16 | Bruno Senna | Williams-Renault | +6 Laps | 14 |
Ret | Felipe Massa | Ferrari | +12 Laps | 16 |
Ret | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | +20 Laps | 18 |
Ret | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | +24 Laps | 19 |
Ret | Michael Schumacher | Mercedes | +48 Laps | 4 |
Ret | Romain Grosjean | Lotus-Renault | Accident | 3 |
Ret | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +58 Laps | 9 |
DNS | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | ||
DNS | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth |